Salgs- og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Forretningssbetingelser
Dette nettstedet eies og drives av Cane-linje A/S. Hvis du ønsker mer informasjon eller har spørsmål vedrørende våre vilkår og betingelser, eventuelle kommentarer, eller klager i forbinnelse med våre nettsider, kan du gjerne kontakte oss info@cane-line.com

Ved å kjøpe gjennom vår on-line butikk, samtykker du til å gjøre det på de vilkår og betingelser som er beskrevet nedenfor.
Firma kontaktinformasjon
Cane-line A/S
Selskapets reg. no DK10658837
245 Rynkebyvej, 5350 Rynkeby
Danmark

Tlf. +45 6615 4560
Fax +45 6615 4651
info@cane-line.com
CVR: 10658837
Etablert: 1987

Linjene er åpne
Mandag - torsdag. 08:00-17:00
Fredag 08:00-16:15

E-post vil bli besvart innenfor 48 timer på hverdager. Cane-line.no er en e-handel sertifisert nettbutikk. Når du handler på e-merket net butikker har du alltid tilgang en-merkets forbruker hotline

Bestilling
På www.cane-line.no kan du bestille produkter direkte via vår nettside. Hvis du har spørsmål om emner som ikke er på siden eller ønsker å bestille via telefon, kan du gjerne kontakte oss på +45 6615 4560 eller fax 45 6615 4651

For å gjøre et kjøp på www.cane-line.no må du gå gjennom 7 Trinn

1. Finn elementet du vil, legg den i handlekurven (kjøp nå)
2. Gå evt. tilbake for å legge flere produkter i handlekurven.
3. Sjekk handlekurven - sjekk at varene i kurven stemmer med det du ønsker
4. Velg leveringsmåte og oppgi personlig informasjon og fortsett
5. Sjekk at all informasjon er riktig, bekreft vilkårene, aksepter og gå videre til betaling
6. Skriv inn din kortinformasjon og bekreft betalingen
7. Velg en service partner slik at vi kan optimalisere vår påfølgende tjeneste i forbindelse med kjøpet.

Umiddelbart etter kjøpet er fullført, vil du motta en bekreftelse på tidligere angitte e-postadresse.

Alternativt til det ovennevnte, har du også alltid muligheten til å besøke en av våre partner butikker - besøk forhandlere hjemmeside vår for mer informasjon.
Når du shopper på cane-line.no er det inngått avtale om kjøp under Norsk lov.
Det er ikke mulig å se tidligere bestillinger når du logger deg på nettstedet. Hvis du ønsker å motta en kopi av forrige ordrebekreftelse, kan du sende en epost til info@cane-line.com .

Moms og fortolling
Siden Cane-line er en dansk virksomhet, vil det i forbindelse med import til Norge kreves fortolling og avgiftsberegning. Dette kravet vil bli gjort gjennom vår speditør for å levere varene. Vi ber dere derfor om å oppgi kontaktinformasjonen deres inkl. telefonnummer, slik at dere kan kontaktes.

Når produktene er klare for levering, vil du bli kontaktet av vår speditør. Her vil du bli spurt om å opplyse personnummeret dit, og om å betale det aktuelle momsbeløpet som sammen med kontonummeret blir opgitt av speditøren. Så fort moms betalingen er registrert av speditøren, blir varene frigitt for forsendelse.

Garantier
Når du handler på Cane-line.no du har en generell 24 måneders garanti.
Cane-line, forbeholder seg retten til å annullere garantien i tilfelle av feil bruk, skader i forbindelse med bruk eller når produktet har blitt manipulert / modifisert av tredjepart; herunder reparerings forsøk. Det er Cane-line’s rett å vurdere det ovennevnte.

Betaling
På cane-line.no du kan betale med:
- VISA
- VISA Electron
- Maestro
- Mastercard

Det er ingen avgifter for betaling på www.cane.line.no
Alle priser er NOK priser inkl. moms. og andre avgifter. Prisene er veiledende priser. Fraktkostnader er ikke inkludert.
Vi foretrekker betaling fra kortet ditt på det tidspunktet vi sender bestillingen, og all kontoinformasjonen er verifisert. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent under bestillingen.

Vi kontrollerer for svindel på alle våre bestillinger. Dette innebærer kontroll av data som skrives under bestillingsprosessen, adresse informasjon inkludert. Dette kan innebære at informasjonen kan bli overført til et tredje parti for kontroll av svindel. Noen ganger kan vi be om ytterligere informasjon for å behandle bestillingen din. Vi vil fullføre denne prosessen så raskt som mulig, men merk at i noen tilfeller kan dette resultere i en forsinkelse mht. leveringen av varene.

Prisen du betaler er den prisen som vises på dette nettstedet på det tidspunktet vi mottar din bestilling. Vi prøver alltid å sørge for at alle priser på vår nettside er nøyaktig, men det kan forekomme feil. Hvis vi oppdager en feil i prisen på varene du har bestilt, vil vi informere deg så snart som mulig og gi deg muligheten til å bekrefte din bestilling på riktig pris eller avbryte den. Hvis vi ikke klarer å kontakte deg vil vi behandle bestillingen som kansellert. Hvis du avbryter, og du allerede har betalt for varene, vil du få full refusjon.

Eiendomsretten til alle produkter som er bestilt på dette nettstedet går til deg ved levering av produktene, forutsatt at vi har behandlet og fått full betaling for produktene.

Alle kredittkorttransaksjoner er laget i NOK og vår transaksjons valuta er alltid i NORSKE kroner .

Tilgjengelighet
Varer og deres levering er avhengig av tilgjengelighet. I det tilfelle at vi ikke klarer å levere varene, vil vi informere deg om dette så snart som mulig. En full refusjon vil bli gitt hvis du allerede har betalt for varene.

Bestillingsfeil
Du har muligheten for å rette feil på bestillingen din frem til du klikker på "Bekreft bestilling" eller "betal nå" på den siste siden i vår bestillingsprosess. Alternativt kan du kontakte vår kundeservice på det angitte nummeret.

Frakt og leveringstider
Levering er med godkjente norske speditører.
Ved kjøp over NOK 6000,- gratis frakt
Ved kjøp under NOK 6000,- er frakt 600,-
Vi har et tillegg til frakten for levering i følgende postnummre i Norge på 1000, - (7740-9999)
Fraktkostnadene kommer an på hvilke produkter som er bestilt, og kan ikke refunderes. Fraktkostnader vil tydelig vises i kassen. Leveringsinformasjon kan finnes ved utsjekking. Vi gjør vårt ytterste for å levere varer innenfor de oppgitte leveringsdatoer, men forsinkelser er tidvis uunngåelige enten på grunn av uforutsette faktorer og pga. at alle varer og produkter er avhengige av tilgjengelighet. Cane-line kan ikke påta seg noe ansvar for eventuelle forsinkelser eller manglende levering av produkter innenfor de estimerte tidsrammer.

Levering vil normalt være innenfor maks. 10 hverdager etter kjøp av elementene på lageret. Med hensyn til produkter som ikke er på lager ved bestilling, vil vi informere deg om forventet leveringstid. Cane-line håndterer levering gjennom en ekstern speditør som leverer varene til innkjørselen på den spesifiserte leveringsadresse. Alternativt kan fraktmennene legge bestillingen i en garasje eller carport i samsvar med kundens krav og kundens egen risiko. Detaljer mht. levering vil skje før varemottak. Levering kan bare foretas til myndige personer.
Vi levererer i hele Norge. For levering utenfor Norge, kan du kontakte oss direkte for å få vite mer om mulighetene dine.

Dersom du i forbindelse med kjøpet ønsker at varene bliver levert til en nabo eller en annen adresse uten kvittering, kontakt Cane-line kunde service. Vær oppmerksom på at varene i dette tilfellet er etterlat på egen regning og risiko. Cane-line kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle feil eller unnlatelser dersom leveransen finner sted på denne måten.

Hvor vi har forsøkt å levere bestillingen på den avtalte leveringsdato, og det ikke er en person til stede for å bekrefte leveringen på leveringsadressen, kreves en avgift på NOK 2000,- for mislykket levering. Beløpet må betales før varene kan leveres igjen.

Emballasje og frakt
Alle produkter blir sendt i vår emballasje for å sikre den beste og sikreste levering.
Anerkjennelse og akseptering av bestillingen din
Hvis du har avgitt din e-postadresse, vil vi varsle deg via e-post så snart som mulig og bekrefte at vi har akseptert bestillingen din. Vær oppmerksom på at denne e-post er ikke en ordrebekreftelse fra Cane-line. Vår aksept av din bestilling vil finne sted ved utsendelse av det bestilte produkt.

Endring eller avbestilling av ordre
Hvis du ønsker å endre eller kansellere en bestilling, vennligst kontakt oss på telefon +45 66 15 45 60. Dette er den eneste måten hvor vi kan garantere at ordren vil bli kansellert før den sendes. Hvis bestillingen ikke er sendt, vil dette være mulig uten kostnad, men hvis bestillingen er sendt, vil du bli pålagt å betale kostnadene, basert på de direkte kostnadene for avhenting / eller genlevering på en følgende ordre. Vi ber om at endret / kansellerte elementer returneres i original emballasje, eller tilsvarende alternativ emballasje.


Returret
Ved kjøp av Cane-line.no har du en returret periode på 14 dager fra den dagen du mottok varen. Hvis du ønsker å returnere produktet, kan du fylle ut retur skjemaet www.cane-line.no eller alternativt kontakte vår kundeservice på +45 6615 4560 eller fax 45 6615 4651. Du kan også kontakte oss på info@cane-line.com.

Ovenfor angrerett kan bare opprettholdes dersom alle produktene returneres i originalemballasjen, eller alternativt er skikkelig pakket og at returneringen er på egen risiko og regning. Det er bare Cane-line som kan vurdere om varene er forsvarlig pakket inn og returnert.

Cane-line hjelper gjerne med bestilling og innsamling av returnerte varer. Beløpet som betales er kreditert til din konto ved mottak, godkjenning og aksept av varer til vårt lager i Rynkeby i Danmark. Hvis Cane-line er ansvarlig for henting av varer, trekkes kostnader automatisk fra. Angreretten faller bort dersom produktets verdi er betydelig skadet som følge av bruk eller skade under transport.

Vær oppmerksom på at vi ikke aksepterer avkastning uten fullført retur skjema på vår nettside www.cane-line.no. Kontakt vår service avdeling hvis du er usikker på utfylling av returskjemaet. Etter returnering vil du få tilbake det betalte beløp . Beløpet er overført til kortet du betalte med, eller på bankkontoen din så snart vi mottar produktet og bekreftet at det oppfyller kravene for inkludert i returretten.

Alle elementer returneres til:
Cane-line A/S
Rynkebyvej 245
5350 Rynkeby
Danmark

Ved mottak av skadede varer
Når det gjelder transport skader som oppstår i forbindelse med levering av produktet, ber vi deg om å varsle oss om skaden innen maks. 2 hverdager. Vennligst fyll ut vårt returskjema på www.cane-line.no. Vi arrangerer deretter henting og utveksling.
Ved mottak av produktet, sender vi deg en e-post med en bekreftelse på at vi har mottatt den returnerte varen, og hva det neste steg i forbindelse med klagen vil bli.
Det forenkler saksbehandlingstiden, hvis du gir en beskrivelse av eventuelle feil eller skader under levering. Hvis Cane-line ikke kan finne feil på produkter i retur, vil disse bli returnert til deg igjen på egen bekostning.
Produkter som returneres til Cane-line, må ledsages av en kvittering / faktura og en kopi av det utfylte retur skjema. Hvis kvittering / faktura ikke følger produktet, vil kravet ikke bli behandlet, og kravet vil bli avvist.
Selvfølgelig er det et krav at klagen er berettiget og at mangelen ikke skyldes feil bruk av produktet eller annen skadelig oppførsel.

Manglende varer
Ved levering: Hvis vare mangler eller ikke er levert, vennligst kontakt oss innen to dager etter mottak. Cane-line kan ikke holdes ansvarlig for manglende varer hvis kunden ikke krever en kvittering. Hvis varer mangler, skal dette noteres på fraktbrevet. Levering av manglende varer vil bli gjort så snart som mulig.

Retur / bytte / og returskjema
Skjemaet finner du på www.cane-line.no, som kan fylles ut direkte via vår nettside. Når skjemaet er utfyllt, trykker du på ”send” hvorpå vi innhenter informasjonen og arrangerer returtransport. Hvis du ønsker å kansellere kjøpet er kosten av returtransporten for egen regning. Vær oppmerksom på å printe ut det utfylte skjemaet og legg det i returforsendelsen.

Utelukkelse av ansvar
Eventuelle ansvarsfraskrivelser og unntak for erstatningsansvar i disse vilkårene gjelder ikke for skader som følge av død eller personskade forårsaket av uaktsomhet fra Cane-line eller noen av dets ansatte. Ansvarsfraskrivelser og unntak er underlagt og tolkes i samsvar med norsk lov. Hvis noen bestemmelser i disse ansvarsfraskrivelser og utelukkelser er i motsettning med gjeldende norsk lov eller på annen måte ikke kan håndheves, så vil denne fraskrivelsen eller utelukkelsen ikke berøre gyldigheten og håndhævelsen av de resterende bestemmelser

Endringer i juridiske forhold og bemerkelser
Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene, og annbefaler at du gjennomgår disse fra tid til annen.

Bruk av dette nettstedet utenfor Norge
Cane-line garanterer ikke at produktene eller tjenestene nevnt i materialet på dette nettstedet er egnet til bruk eller tilgjengelig i andre land. De som velger å gå inn dette nettstedet fra andre land er ansvarlige for å overholde lokale lover, hvis og i den grad lokale lover er gjeldende. Gjeldende lov, jurisdiksjon og språk.
Dette nettstedet, innholdet i dette dokumentet, og avtaler som oppstår ved bruk av dette nettstedet skal tolkes i samsvar med norsk lov og vil bli avgjort av de norske domstoler.
Disse vilkårene og betingelsene påvirker ikke dine rettigheter som en privat forbruker.